Haberler

AŞIRI SICAKLARA DİKKAT
28 Sep 2016
Sağlık Haberleri

Bu sebeple özellikle yüksek tansiyon, kalp yetmezliği ve koroner kalp hastalıklarında artış gözlenmektedir. Sıcakların etkisi ile artan terleme ile birlikte su ve mineral kaybı sonucu bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemleri de görülür.

Kronik hastalığı olan kişiler (tansiyon ,şeker, astım vb.) sıcaklık değişikliklerine daha çok duyarlıdırlar. Özellikle kronik hastalığı bulunan ve yalnız yaşayan yaşlılar en çok risk taşıyan gruptur. Bu kategorideki kişilerin aşağıdaki bilgilere ihtiyacı vardır.

Sizin bakımınıza ihtiyacı olan kişileri yakından takip edin:

•          Yeterince su içiyorlar mı?

•          Klimaya erişimleri var mı?

•          Serinlemek için ne yapacaklarını biliyorlar mı?

Aşırı sıcaklardan en çok etkilenen gruplar:  

• Yalnız yaşayan 65 yaş ve üzerindeki yaşlılar,

• Dört yaşından küçük çocuklar,

• Bakıma ihtiyacı olanlar,

• Hamileler,

• Açık alanda çalışanlar,

• Aşırı kilolular,

• Kronik hastalığı (şeker hastalığı, kalp-damar hastalıkları, beyin-damar hastalıkları, psikolojik hastalıklar, kronik solunum sistemi hastalıkları, karaciğer hastalıkları, böbrek hastalıkları) olanlar

• Sürekli ilaç (özellikle tansiyon düşürücü, idrar söktürücü, depresyon ve uyku ilaçları) kullanan kişiler,

• Sokak çocukları ve evsizlerdir.

Aşırı Sıcaklardan Korunmak İçin;

•          Her zamankinden daha fazla su için ve su içmek için susamayı beklemeyin.

•          Evi daha fazla ısıtacağı için yemek pişirmek için soba veya fırın kullanmayınız.

•          Bol, hafif ve açık renkli giysiler giyin.

•          Serinlemek için ılık duş ve banyo yapın.

•          Siz ya da bir başkası sıcağa bağlı hastalık belirtileri hissettiğinde derhal tıbbi yardım isteyin.

 Açık Havada Çalışan Bireyler İçin Korunma Önerileri:

Açık alanda çalışanlar dehidratasyona (susuz kalmaya) ve sıcağa bağlı hastalıklara daha yatkındır.

Baygınlık ya da halsizlik hissettiğinizde serin bir yere geçin.

Çalışırken her saatte bir iki ila dört bardak arasında su için. Su içmek için susuzluk hissedene kadar beklemeyin.

Alkol ve aşırı şeker içeren sıvılardan kaçının.

Ambalajı üzerinde tarif edilen şekilde güneş koruyucu uygulayın.

Gün ortasındaki sıcaktan kaçınmak için günün erken ya da geç saatlerinde çalışın.

Geniş kenarlı şapka, bol, hafif ve açık renkli giysiler giyin.

Molalarda ve iş sonrasında klimalı binalarda zaman geçirin.

İş arkadaşlarınızı serinlemek ve su içmek için mola vermeye teşvik ediniz.

Siz ya da bir iş arkadaşınızda sıcağa bağlı hastalık semptomları gelişirse derhal tıbbi yardım isteyiniz.

Bebekler ve  Çocuklar İçin Korunma Önerileri:

Bebekler ve çocuklar aşırı sıcakların etkilerine daha hassastır ve diğer kişiler tarafından serin ve hidrate  edilmeye (susuzluğun giderilmesine) ihtiyaç duyarlar.

•          Bebek ve çocukları ve hayvanları park edilmiş araç içinde bırakmayın.

•          Bebek ve çocuklara bol, hafif, açık renkli giysiler giydirin.

•          Çocuğunuzda sıcağa bağlı hastalık semptomları gelişirse derhal tıbbi yardım isteyiniz.

 Yaz Aylarında Beslenme

 Yaz aylarında hava sıcaklıklarının artması birtakım sağlık sorunlarını ortaya çıkmasına sebep olmaktadır.    Vücut ısısı artmakta ve metabolizma bu yeni duruma uyum sağlamaya çalışmaktadır. Yaz aylarında özellikle yüksek tansiyon, kalp yetmezliği ve koroner kalp hastalıklarında artış gözlenmektedir. Sıcaklığın artması ile birlikte vücuttan ter ile öncelikle sıvı, potasyum ve sodyum gibi birçok mineral kayıpları olur bunun sonucu, bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemleri de görülebilmektedir. Yaz aylarında özellikle bebek ve çocuklarda ishal görülme sıklığı artmaktadır. Ayrıca sıcak havalarda besinlerin bozulma riski artmakta ve besin kaynaklı zehirlenmeler sık görülmektedir.

            Yaz sıcaklığından en çok etkilenenler çocuklar, yaşlılar, hamileler, tansiyon, kalp ve şeker hastalığı olan bireylerdir. Sağlıklı beslenme ve bu konuda toplumun bilinçlendirilmesi yaz aylarında sıklıkla görülen sağlık problemlerinin azaltılmasında son derece önemlidir.