Kalite Yönetim Birimi ve Çalışmaları

SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlanması, Kalite Yönetim Sistemi şartlarına uymak ve gerekli hallerde bu şartlarla ilgili verilen görevleri yerine getirmek,

İş güvenliği konusunda belirlenmiş olan koşullara uymak ve bu konuda gerekli özel tedbirlerin alınmasını talep etmek,

Kalite amaçları, hedefleri ve Yönelik çalışmaları takip etmek, kalite yönetim sistemindeki prosedür, talimat ve diğer dokümanlarının güncelliğini takip etmek ve güncelliğini sağlamak,

Yeni dokümantasyon tasarılarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunun tespiti ve kontrolünü sağlamak,

Sürdürülen faaliyetlerin Kalite Yönetim Sistemine uygunluğunu denetlemek ve gerekli müdahalelerde bulunmak,

Yeni kalite yaklaşımları konusunda araştırma yapmak ve öneriler geliştirmek,

Hasta güvenliği ve çalışan güvenliği prosedürleri ile ilgili olarak yeni araştırmalar ve çalışmalar yapmak, kuruma ve bölümlere uygun olarak planlamak, uygulatmak ve sonuçlarını değerlendirmek,

Uygun olmayan hizmete ilişkin düzeltici ve önleyici faaliyetlerin başlatılması ve koordinasyonunu sağlamak ve tespit edilen uygunsuzlukların ortadan kaldırılması hususunda birimler ile koordineli çalışmak

Hastane kalite iyileştirme programını planlamak ve takip etmek,

Kalite ölçütlerinin geliştirilmesinde Kalite Yönetim Temsilcisi ile birlikte çalışmak,

Yeni kalite yaklaşımları konusunda araştırma yapmak ve öneriler geliştirmek,

Gerekli olduğu durumlarda hastanedeki komite çalışmalarına katılmak ve faaliyetlerine yardımcı olmak,

Komite toplantı tutanaklarının komite sekreterleri tarafından uygun format ve düzenlemede hazırlanmasını sağlamak,

Kalite Direktörlüğünün diğer birimlerle olan iletişimini düzenlemek,

Kalite Direktörlüğünün toplantı raporlarının düzenli tutulmasını ve arşivlenmesini sağlamak,

Öz değerlendirme ve hastanenin diğer tüm planlamalarını oluşturmak, yayınlamak ve takibini sağlamak,

Hasta ve çalışan memnuniyet anketleri analiz ederek sonuç raporu oluşturmak, Verileri “Sağlık Bakanlığı Kurumsal Kalite Sistemi” ne kaydetmek, Anketlerden elde edilen bulgular doğrultusunda iyileştirmeye açık alanları belirlemek ve iyileştirmeye yönelik önerileri yönetime sunmak,

SKS kapsamında yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak, bölüm bazında yapılan analizleri değerlendirmek, öz değerlendirmeleri ve göstergeleri yönetmek, hasta ve çalışan anket sonuçlarını değerlendirmek, SKS kapsamında hazırlanan yazılı düzenlemeleri kontrol etmek, yazılı düzenlemelerin revizyonunu takıp etmek hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirmek, SKS kapsamındaki komitelere üye olarak katılmak, Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek

Kalite Yönetim Sisteminin etkin uygulanıp, uygulanmadığını yerinde denetlemek ve raporlamak,

Kalite Yönetim Sistemini ilgilendiren hususlarda, dış kuruluşlarla irtibata geçmek ve bilgi almak,

İstenmeyen Olay sistemine ilişkin süreçleri yönetmek,

Kalite Direktörü

Serap ÇALIMLI

En Son Sağlık Yazılarımız

Hazırsanız iletişime geçin!

Bize ulaşmak çok kolay, harekete geçmen yeterli.

İletişime Geç
WhatsApp Canlı Destek Hattı